© Unicas | Event Productions 2019. All Rights Reserved.

איך ומתי להיפרד מלקוחות

March 7, 2017

   כחלק מהניסיון שצברתי במהלך 12 שנים של עבודה אינטנסיבית כשכירה בענף האירועים הזדמן לי לעבוד מול מגוון רחב של טיפוסי לקוחות, רובם המכריע אמנם נעימים ומקצועיים, אך לעיתים היו גם כאלו שהותירו אותי עם מצברים ריקים וכמיהה ליום הנכסף בו אזכה לבחור את לקוחותיי ואת שותפיי לעבודה בקפידה. אין כאן רק עניין של מזג, אלא סוג התקשורת עם לקוחות מסוימים שלעתים פשוט מנעה ממני לעבוד ביעילות ובמקצועיות. בסופו של דבר, משהבנתי שכשכירה אני לא מצליחה למקסם את טיב הפעילות שלי במקצוע, קיבלתי את ההחלטה לצאת לדרך עצמאית עם החזון לנהל אירועים באופן שישרת את הלקוחות שלי הרבה מעבר לאירוע עצמו. מבחינתי, הדרך היחידה להגיע לשם היא בעבודה בשיתוף מלא עם הלקוחות כדי למצוא ולמצות את הערך המוסף של החברות העומדות מאחוריהם, לחדד את האופי הייחודי שלהן ולשקף אותו באירוע. תהליכים אלו לא קורים מעצמם או בקלות, במיוחד כשיש תיווך עבה מידי של לקוחות משנה, אבל המחקר המקדים לאירוע הוא חלק מהותי מהתהליך.

   

   בשלב מסוים קיבלתי פנייה מרגשת מאד מחברת הפקה בבקשה לשתף איתי פעולה בעבודה על פרויקט שמאד רציתי לקחת בו חלק. בהרבה התלהבות התחלנו בעבודה המשותפת מבלי לבצע תיאום ציפיות מספיק מעמיק. אולם, במהלך הדרך התגלו מהמורות קשות, והופתעתי לגלות את המגבלות הרבות והנוקשות שהוצבו כלפי אופי ודרך העבודה שלי. גיליתי ששיטות העבודה שלנו פשוט לא תואמות, ואמנם הבדלי גישות ודרכי עבודות הם דבר שבשגרה, אבל במקרה הזה גיליתי שהפער, למרבה הצער, לא ניתן היה לגשר על הפער המקצועי. מחד, כמנהלת קריאייטיב ומפיקה, אני מחפשת להבין לעומק את צרכי לקוח הקצה, לחפש את הDNA הערכי של הארגון העומד מאחוריו, לחדד יחד את היתרונות שניתנים למינוף באמצעות האירוע ולפתח אסטרטגיה ביחד עם הלקוח. מאידך, שותפיי לעבודה חיפשו למעשה עובד/ת ברמה יותר פשוטה ו"ביצועיסטית", לא האמינו במחקר ולא מצאו טעם בדיאלוג או הכרות מינימאלית עם הלקוח ואף ציפו שאתן שירות מבלי שניתנת לי האפשרות לשוחח באופן אישי עם הלקוחות ועל כן לא מצאו שום טעם בדיאלוג שיעזור לי לפתח את האירוע כמו שמבחינתי ראוי לפתחו.

 

   ללא שיח זה מצאתי את עצמי מאוד מוגבלת בגיבוש הבריף וללא יכולת לעמוד על טיב הקהל אליו אמורים להפנות את המאמצים והמחשבה, ואת צורת הפנייה הנכונה. במצב כזה, היכולת שלי להבין את ליבת הארגון, מה מניע אותו ומה המסר שלו לקהל היא מאד מוגבלת, ובאופן טבעי בהיעדר דיאלוג, קשה להקים אירוע חדשני וחוויתי. בסופו של דבר מצאתי את עצמי ממלאה מטלות שלא עלו בקנה אחד עם מי שאני, מה שאני מביאה איתי,  או עם החזון שלי - לפצח אירוע מבריק ולא סטנדרטי. מצאתי את עצמי לוקחת חלק בהפקה של אירוע שבלוני שיכול היה להימצא בכל משרד הפקות לאירועים עסקיים. הדרך מהתובנות האלו ועד לסיום ההתקשרות העסקית עם הלקוח הייתה קצרה. החלטה כזו הייתה נכונה לא רק עבורי, אלא גם עבור חברת ההפקה, שוודאי הצליחו למצוא תחליף ראוי, בקנה המידה שמלכתחילה היו צריכים. מאז הניסיון הזה אני מקפידה להציב שאלות בסיסיות בראשית כל פרויקט או אירוע: עם מי אני בונה את הבריף? למה צריך אירוע? ולמה דווקא אירוע מהסוג המבוקש? מהם צרכי ומטרות הלקוח שמבקשים להשיג באמצעות האירוע? מה אופי החברה? מה עומד בבסיסה? במציאות של רוויה באירועים עסקיים ואישיים, אני שואפת להבדיל את האירועים שלנו מהממוצע המצוי בשוק, לתחזק את הייחודיות של הארגון ועל תשתית זו לבסס אג'נדה שממנה ניתן יהיה להוביל קהילה חזקה.

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive