השקעתם באירוע חברה אז שלפחות יהיה קונספט

גרטל שיינר, 04.06.2020

קונספט אירוע זה אחד המונחים הרחבים והמבלבלים בתחום של שיווק חווייתי, ואפשר למצוא אותו גם בענפים אחרים, כמו קריאייטיב, אירועים, עיצוב גרפי, כתיבה, הפקות תוכן, ועוד. קונספט זה הקשר הרעיוני שבין עיצוב, מסר וקהל. קונספט הוא הרעיון עליו תתבסס פעילות שיווק וצורת התקשורת שלו לקהל היעד.

אז מה ההבדל בין קונספט לתמה?

תמה, או פשוט "נושא", היא מעטפת חזותית שמאחדת יישומים שונים בפרויקט. לדוגמה: באירוע בנושא "גיבורי על" או "קיץ טרופי" מאוד קל להתחבר ויזואלית, הנושאים האלו מוכרים והמוח שלנו מעלה אלפי דימויים אסוציאטיביים, מה שמקל על הזיהוי וההתמצאות. מאד קל להשתמש בנראות הזו אבל מצד שני, נוצרת תחושה של גנריות ואפילו בנאליות והתוצאה היא ניתוק הנראות הסופית מהמסרים של המותג ופספוס קהל היעד שלכם. כשאין קונספט ומסתפקים בתמה, "משטחים" ומצמצמים את התוצרים לחוויה ויזואלית בלבד. מצב כזה משאיר בחוץ קשת חושית רחבה ועולמות תוכן אסטרטגיים עשירים להטמעה ייחודית, מעמיקה וארוכת טווח של המסרים בקרב קהל היעד שלכם.
איך בכל זאת מחברים פעילות שיווק חווייתית עם ערכי המותג? למה דווקא נבחר הכיוון הזה ולא אחר? איפה החברה באה לידי ביטוי? מה זה מספר על המותג שלי? השאלות האלו והרבה נוספות יובילו לפיצוח קונספט משמעותי שעובד בצורה שורשית וארוכת טווח. תהליך בנייה קונספט הוא מורכב ודורש מחקר והבנה של דנ"א המותג.

רגע, בואו ניקח מקרה בוחן לדוגמא

בגיבוש הקונספט לאירוע "וועידת האדריכלים השנתית של פורם העיצוב הישראלי" הצענו מתודולוגיה ברורה של מחקר פנימי וחיצוני, איסוף נתונים, ראיונות עם לקוחות, אורחים ולקוחות. בדקנו פעילויות בתחום, חקרנו טרנדים בעולמות הקשורים ללייף סטייל, אדריכלות, עיצוב פנים וסטיילינג. ניתחנו פעילות של מתחרים, אפיינו את פלח השוק שהפעילות פונה אליה וחילצנו ESP (emotional selling point) שהיא בעצם שורת הבידול המשמעותית לעבודה.
'עיצוב שמשאיר חותם אישי'
אדריכלים ויוצרים מונעים מ"אני מאמין", רצון להשאיר חותם ובולטות אידיאולוגית והמסרים של פורום העיצוב התיישבו על ערכים אלו בצורה מלאה. בתהליך פיתוח הקונספט הבנו שהנושא יקבל ביטוי לא רק בשם הוועידה השנה leave your mark ובתקשורת החזותית, אלא גם בליין-אפ בימתי. בחרנו את עידו גרינברג ("משפט אחד ביום") להנחות את האירוע עם פרשנות נוספת, תוכן וחיבור בין המסרים של הוועידה לסיפורו האישי. החיבור הזה הוסיף עומק לנושאים של הוועידה והעמיק את הקונספט בצורה חווייתית ומרגשת.

"קונספט איכותי נושא את ערכי המותג שלכם, מסר מבדל ומחבר את הקהילה שלכם בצורה ערכית וארוכת טווח."

חידוד מסרים, עבודה עם ערכי המותג ושילוב תוכן מוקפד הופכים אירוע קונספט לכלי שיווקי פנים וחוץ ארגוני מדויק וחד. קונספט איכותי נושא את ערכי המותג שלכם, מסר מבדל ומחבר את הקהילה שלכם בצורה ערכית וארוכת טווח. גם במקרה של אירועים פנים-ארגוניים, שהם תמיד חלק ממהלך של מיתוג מעסיקים, קונספט מהודק מחבר את הצוות למקום הערכי והחיוני שלהם בארגון והופך אותם לשגרירים. התפקיד שלנו ושלכם הוא להאיר וליצור את החיבור האנושי למותג ולערכים במהלך כל השנה. אז בפעם הבאה שאתם ניגשים להפקת אירוע חברה, כנס או ועידה, תקדישו לזה מחשבה ותוכלו לחזק את המותג שלכם ולהפיק ערך משמעותי יותר עבור הלקוחות או העובדים.

עקבו אחרינו, אחרת איך נכיר ?
טל שפיגל
על המחברת:
גרטל שיינר היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית ובוגרת החוג למוזיאולוגיה של אוניברסיטת ת"א. גרטל חוקרת ויוצרת רב תחומית המשלבת פרספקטיבות אוצרות, פתרונות הפקות ייחודיות והבנה מעמיקה של מגמות אירוח. היא מקדמת תרבות גסטרונומית וחדשנות עיצובית בפרויקטים שיווקיים אסטרטגיים חווייתיים של מותגים וארגונים.
 

מאמרים נוספים

חיבור בין מנות לטעמי משקאות
מיקסולוגיה היא לא מיתולוגיה

בקרוב <<
על קצה הלשון
כשהשיווק פגש את קולינריה

 להמשך קריאה <<
לא בורחות מאף אחד
על חדרי בריחה וחווית משתמש

 להמשך קריאה <<
UP

לעוד עדכונים חמים

Copyright © 2020 UNICAS PRODUCTIONS, All rights reserved.
דברו איתנו:
0542221006
0525642429
כתובתינו :
הראשונים 58, בני עטרות
ת.ד 123
 
    עקבו אחרינו, אחרת איך נכיר ?