טמבור משרדים

עיצוב פנים. עיצוב משרדים ואסטרטגיית מותג

אדריכלים מתכננים מבנים, מעצבי פנים מעצבים ומלבישים חללים תוך התייחסות פונקציונאלית ואסתטית. אך עיצוב חללי משרדים מזמין התייחסות שונה: מאדריכלות לעיצוב פנים דרך עיצוב חווית משתמש שלוקחת בחשבון תוכן ואסטרטגיית מותג. על האינטגרציה בין שלשת התחומים ואיך להגיע לתוצאה מדויקת שגם משגררת נכון את ערכי המותג. בכתבה הבאה.

כל ההתחלות קשות..

לגייס עובד, לגרום לו להרגיש בבית, להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול יותר זה אתגר עצום במיוחד בשנים האחרונות. חברות הייטק רבות מחזיקות במשרדים אזורי מנוחה, יצירה ומשחק, הנעים בין מתקני כדורגל שולחני לדוכני גלידה עם 22 טעמים. הכל כדי לתת לעובד חוויה, תנאים טובים, תחושת שייכות ובמידה מסוימת לטשטש את הגבול בין הבית לעבודה. אבל אם נעצור לרגע לחשוב נגלה שלא תמיד יש קשר בין הפסיליטיס המגניבים לאיכות החיבור לארגון ולמותג.

מנהלי שיווק יודעים ליישם את שפת המותג במדיות החברתיות ובפרסומים שונים אבל עיצוב משרדים ברוב המקרים, נותר כפלטפורמה שאינה מטופלת. הסיבות לכך מגוונות וחלקן תלויות בזה שרוב העסקים מושקעים בכלים שיביאו באופן ישיר לגידול הפעילות העסקית, ופחות בכלים שיווקיים פנים ארגוניים. מעבר לכך, שעיצוב אינטגראלי של חללי משרדים מחייב את מעורבותם של מספר גורמים בארגון, שלא תמיד פנויים להשתלב יחד וליצור סביבת עבודה שמשרתת ומקדמת את ערכי המותג.

 

 

חברות שיש להן דרך וסיפור ייחודיים, ספר מותג, אופי תקשורת פנים וחוץ ארגוני, חייבות לעשות את התהליך הזה בדרך אחרת

כיום ברור, עיצוב משרדים וחללי תעסוקה יכול ואף חייב להיות נגזרת של שפה וקול המותג. עיצוב פנים אינטגראלי עובד כקמפיין חוצות פנים ארגוני לכל דבר. מלבד יעילות בעבודה, האם לא נכון לשאוף גם לתחושת שייכות, גאווה וחיבור? חברות שרוצות לשדר יוקרה וחוסן כמו פירמות עורכי דין לעולם לא יראו כמו משרדי החברה של גוגל שנושמת וחיה חדשנות. ואלו לעולם לא ייראו כמו אמזון שהשלמות הלוגיסטית והתפעולית שלה מעוררת פליאה. לכן נקודת המוצא לפני עיצוב משרדים צריכה להיות היכולת להבין את הדנ"א, החזון והערכים של המותג. משם לתרגם את כל אלו לחוויית משתמש בחללים השונים.

פתרונות פונקציונאליים לצד נוכחות מותגית. צילום:אפרת סער

אוקיי. החלטנו לתכנן מחדש את משרדי החברה, למי פונים?

ברוב המקרים חברות שרוצות לבצע שדרוג ושיפוץ משרדים כדי ליצור מרחב נעים ופונקציונלי יותר לעובדים, פונות לאדריכל או מעצב פנים ויחד הם עושים תכנון על הקיים, מזמינים קבלן ביצוע ומבצעים את השדרוג. אך חברות שיש להן דרך וסיפור ייחודיים, ספר מותג, אופי תקשורת פנים וחוץ ארגוני, חייבות לעשות את התהליך הזה בדרך אחרת.

איפה מתחיל תהליך עיצוב המשרדים והמיתוג מבחינה אינטגראלית?

מניסיון של למעלה מ-10 שנים מצאנו שהיוזמה יכולה להגיע ממספר מקורות ומניעים:

    1. מחלקת משאבי אנוש,  מתוך מהלך של "מיתוג מעסיק"
    2. מחלקת שיווק – מתוך מהלך אסטרטגי של "מיתוג מחדש"
    3. מטה ההנהלה והתפעול – עקב מעבר למשרדים או צורך בשיפוץ המשרדים הקיימים

תוכן אחלה אבל מחפשים מישהו שיעזור לכם עם זה?

תשאירו פרטים ותכף נהיה אתכם
אם יש לכם סיפור לספר, זה המקום לעשות את זה. במשרדים שלכם!

שניה לפני שהתחלנו, מה הן התועלות בעיצוב ומיתוג אינטגראלי של משרדים וחללי תעסוקה?

תכנון, מיתוג ועיצוב משרדים מחדש מביא איתו מספר תועלות או בעברית מהו ה-ROI של כל הטוב הזה?

  1. השגרירים החשובים ביותר לארגון הם העובדים שלו. עלויות הגיוס כיום גבוהות מאוד ואין ספק שמשרדים ברוח המותג מייצרים תחושה של בית ושליחות ואף הזדהות עם המסרים המרכזיים.
  2. לקוחות שמגיעים אליכם למשרד מרגישים את המוניטין ברבדים נוספים – דבר שמחזק מכירה והכרות. לדוגמא קיר שמספר את ההיסטוריה של החברה והחזון יכול ליצור חיבור חיובי, לחזק את הבטחון בבחירה ואת מערכת היחסים.
  3. פונקציונליות – אם כבר מכניסים למשרדים רוח חדשה, כדאי להבין לאילו צרכים קיימים וישנים צריך לתת ביטוי. זו הזדמנות פז לחשוב על הפונקציות של הארגון, הזרימה הנכונה ביניהן בבניין ולייצר תחושת התמצאות איכותית.
  4. אכפתיות כלפי הארגון – לעובד שנמצא בסביבת עבודה לא מתוחזקת, פחות אכפת. לאחר שהארגון משקיע בסביבת העבודה, העובדים נרתמים ואנו מקבלים פידבקים על שיפור משמעותי בשמירה על סביבת העבודה, כבוד למתקנים חדשים ועליה בתחושת הערכה לארגון. זה לא רק שדרוג ומיתוג של המשרדים אלא גם של מערכת היחסים עם העובדים שלכם.
הטמעה של שפת המותג גם באזור קפיטריית העובדים והאורחים. צילום:אפרת סער

תהליך העבודה של עיצוב ומיתוג משרדים באוניקס

בשלב הראשון אנו חוקרים, אוספים ומנתחים את החברה, החל מההיסטוריה, ספר המותג, נתונים על המוצרים והשרותים שהיא מספקת, מסרים שיווקיים מרכזיים וכל מה שקשור לדרך בה המותג בא לידי ביטוי.

שלב שני – בחינת הצרכים של החברה באמצעות תצפיות, שאלונים, פגישות חוצי ארגון על מנת להבין את הצרכים השונים של המחלקות השונות ויצירת תוכנית שהיא איחוד אינטרסים. העבודה לרוב מתקיימת מול מחלקת השיווק יחד עם משאבי אנוש, לוגיסטיקה ורכש שבלעדיהם לא ניתן לזקק את הצרכים, התקציב ולוחות הזמנים לביצוע.

שלב שלישי – שלב התכנון. יצירת מיפוי צרכים, הבנת חלוקת האזורים והפונקציות השונות. הטמעת מסרים של המותג הן ברמה הפנים ארגונית והן עבור מבקרים וקהלים שונים בצורה חווייתית ופונקציונלית כאחד.

שלב רביעי – הביצוע! המעבר בין מפרט אקסל ומצגת קריאייטיב לתקציב, הדמיות, שרטוטים, סקיצות לבחירת חומרים, אפיון פרטי נגרות, מיתוג וסטיילינג הוא דבר מרגש! זה הרגע, אם מובילים אותו בצורה מקצועית, בו כל הקצוות מתחברים בצורה אסתטית, חווייתית והכי חשוב מתוך עולם תוכן ערכי ברור.

אם גם אתם הגעת לשלב בו אתם רוצים לקדם את העיצוב מחדש של המשרדים או חללי התעסוקה של הארגון שלכם. אם אתם מחפשים גורם שיודע לנהל משלב הקריאייטיב ועד לביצוע, יודע לתרגם את ערכי המותג לחוויית משתמש אינטגראלית מלאה מאדריכלות ועד מיתוג – להעביר מסרים וליצור גאווה וחיבור מול הלקוחות שלכם, תפנו אלינו.

עד אז, אתם מוזמנים לראות מה עשינו במיתוג המשרדים של קבוצת טמבור.

 

שעונים שייוצרו במיוחד מתוך חומרי הגלם של המותג. צילום:אפרת סער

מוזמנים לעקוב אחרינו באינסטגרם ופייסבוק , תמיד מעניין שם!

תוכן אחלה אבל מחפשים מישהו שיעזור לכם עם זה?

תשאירו פרטים ותכף נהיה אתכם
שתפו

עוד מהבלוג...

אירוע חברה בבית מלון במרוקו
בעידן הדיגיטלי, חברות רבות משקיעות בטכנולוגיות חדשניות כדי לשפר את ניהול נסיעות העובדים ולייעל את התהליך. טכנולוגיות אלה מאפשרות גמישות רבה יותר, שליטה טובה יותר, חיסכון בעלויות וחוויית משתמש מיטבית עבור העובדים.
קהל
התקשורת הכריזה על שנת מלחמה, אבל אירגונים גלובליים חייבים למצוא פתרונות לחבר את הארגון על מנת להצליח. אז איך עושים אירועים בזמן מלחמה , מה עושים עם עובדים גולבליים שאינם ישראלים. יש פתרונות רבים ומגמות ברורות, מה שבטוח חייבים להיות בתנועה!
ביתן נספרסו בכנס כלכליסט
כאשר מדובר בתערוכה בכנס בינלאומי, בחירת המיקום המדוייק לביתן של החברה שלכם היא קריטית להצלחה. זה יכול להשפיע על הטראפיק, הנראות ועל הרושם הכללי, מה שיכול להיות בעל השפעה גדולה על היקף ההצלחה של החברה שלך בכנס. במקרים רבים, החברות הוותיקות במתחם נהנות מזכות ראשונים ובנדל"ן כמו בנדל"ן כולם אוהבים את הלוקיישן הטוב ביותר. אבל לעיתים תצטרכו לבחור מיקום חדש לביתן שלכם אז הנה כמה קריטריונים שחובה לקחת בחשבון!
ביתנים-חדשניים
מבט רוחבי על תערוכות בעולם מראה התפתחות ללא הרף, ומעיד על מהפכה בעיצוב ביתנים לתערוכות. חברות פורצות את גבולות היצירתיות, ומשלבות עיצובי ביתנים חדשניים באמצעות טכניקות שונות למשיכת מבקרים. כשהמטרה היא להפוך את חווית הביתן מצפייה פסיבית לאינטראקציה מרתקת, ובכך לקבוע סטנדרט חדש בעולם התערוכות המתעדכן.

רוצים להתייעץ על אירוע חברה או הפקת ביתן בתערוכה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר

רגע לפני השיגור

ענה/י על כמה שאלות