3b322318-e4d2-473e-b4fd-8f9f6fdce76c

לא בורחות לשום מקום // הייטק באופליין וחדרי בריחה ניידים

חדרי בריחה הם דבר מוכר וידוע. אך חדרי בריחה ניידים זה כבר סיפור אחר.לא בכדי חברת גוגל אהבה את הרעיון ויצאה איתנו למסע המטורף הזה

הרעיון בבסיסו די פשוט, והוא כבש במהירות את העולם: קבוצה של אנשים נכנסת לחדר, ננעלת בו, ואז מתחילה לעבוד יחד על המשימה המשותפת להיחלץ מהחדר בתוך זמן קצוב. מה? למה? והכי חשוב, איך עושים את זה?

לחדרי הבריחה אופי דומה לאבותיהם הרוחניים, משחקי הוידיאו. הם בנויים כמוהם על רעיון, שמקשר בין יציאה להרפתקה לעלילה בנויה היטב המשלבת תפאורה מסתורית ומספר משימות. המטרה היא כאמור להיחלץ. אבל בניגוד למשחקי הוידיאו, חדרי הבריחה כיום לא מוגבלים רק לגיימרים מנוסים, אלא פתוחים לקהל הולך ומתרחב של מתמכרים חדשים, "אסקייפרים". התופעה יחסית חדשה. ב2007 נפתחו חדרי הבריחה הראשונים ביפן, סינגפור, עמק הסיליקון ומזרח אירופה. כיום, עשור אחרי הגל החלוצי ההוא, עומד ההיצע בישראל בלבד על למעלה מ-300 אתרים בכל רחבי הארץ, מאילת ועד הגליל העליון, רובם המכריע נפתחו בשנתיים האחרונות.

פילוסופיית חדרי הבריחה נגישה וגאונית ביסודה, ללא צורך בידע קודם או ניסיון בתחום. כל משתתף מתנסה בחוויה הרפתקנית מלאת אדרנלין. חדרי הבריחה מושכים אליהם קהל מגוון שרק הולך וגדל. הם משמשים בעת ובעונה אחת כאתרים לפעילות משפחתית של הורים ומתבגרים, פעילויות גיבוש עובדים, ופעילות פנאי עם חברים. ההשתתפות היא לרוב בקבוצות של בין שניים לחמישה משתתפים, אבל באתרים רבים גם אפשרית בקבוצות גדולות יותר.

שיווק חוויתי עבור מותגים

אבל מה באמת הקטע ?

הפופולריות של חדרי הבריחה קשורה גם בחוויית הבריחה עצמה של כל משתתף ומשתתפת. ללא ניידים או תקשורת "לעולם שבחוץ" אפשר לברוח משגרת החיים והדאגות תוך כדי הנאה מההתמודדות עם המשימות ופיצוח משותף של העלילה. חדרי בריחה בנויים על המעורבות האישית של כל משתתף, על טיב התקשורת ביניהם ועל חשיבה אקטיבית ואנליטית מצד כל חבר בקבוצה. התנסות בעבודה אישית ומשותפת מלאת אתגרים ומקנה תחושת סיפוק מההצלחה. הדינמיקה הקבוצתית בתוך חדרי הבריחה לא רק מעודדת תקשורת בין חברי הקבוצה, אלא מקדמת עבודה בצוות ולמידה אוטודידקטית. הדינמיות והשעון המתקתק משפרים גם הם כישורים חשובים אחרים כמו עבודה תחת לחץ, דבקות במטרה, תכנון אסטרטגי והתמודדות עם אתגרים. ומעל הכל, זה פשוט כיף.

יאללה, לקחנו! או יותר נכון, נסענו.

בחודשים האחרונים הובלנו תהליך קריאייטיב משוגע ויפהפייה בו עיצבנו ותכננו בקפידה יחד עם סטודיו OBA וסטודיו Oi! עבור חברת אנשים ומחשבים את אוטובוס הבריחה של גוגל – Google Escape Bus – יוזמה מקומית ראשונה מסוגה בישראל ובעולם. האוטובוס יעבור בעשרה ישובים – פ"ת, ת"א, חדרה, באר שבע, ירושלים, ראשון-לציון, עמק הירדן, מעלות, שדרות וחיפה – בו יוכלו המשתתפים לפצח את החידות ולהתמודד עם האתגר בעזרת יישומי Google נפוצים.

ההשתתפות באוטובוס הבריחה היא ללא עלות ופונה לכל הקהלים, משפחות עם מתבגרים, צוותי עובדים, אסקייפרים מנוסים וסקפטיים שרוצים להתנסות בפעם הראשונה, רק כרוכה ברישום מראש

הפופולריות של חדרי הבריחה קשורה גם בחוויית הבריחה עצמה של כל משתתף ומשתתפת. ללא ניידים או תקשורת "לעולם שבחוץ" אפשר לברוח משגרת החיים

אבל מה באמת הקטע ?

חברת ההפקה אנשים ומחשבים בע"מ – דנה פלד – שמלווה את Google כבר למעלה מעשור פנתה אלינו עם רעיון ראשוני לחדר בריחה נייד וביקשה שננהל עבורם את הפרויקט על כל צדדיו ההפקתיים, הקריאטיביים והטכנולוגיים. בתהליך העבודה בנינו צוות חוצה-תחומים שכלל את התסריטאים עודד קרמר ואיתי הרמן, צוות קריאייטיב, מעצבים ואנשי טכנולוגיה שצללו יחד איתנו לחשיבה מעמיקה והפכו את התהליך למעצים, מרתק ומלמד.

אז למה #אוטובוס_הבריחה? חקרנו, בדקנו והצענו מספר פתרונות תכנון ועיצוב על-מנת שהקונספט יבוא לידי ביטוי בצורתו המדויקת. הרעיון הראשוני, כאמור, היה שחברת Google תצא לפגוש את הקהילה ובתוכה מגוון רחב מאד של משתמשים. למפגש נדיר מסוג זה מספר קווי יסוד מנחים, והבולטים ביניהם הוא הנגשת ידע וטכנולוגיה בצורה ידידותית למשתמש, בחוויה כיפית, חיובית ומעוררת סקרנות.

לכן היה לנו חשוב להציג את Google והיישומים שלה לקהל רחב ככל האפשר, לא רק רעיונית, אלא גם פיזית, וכך התקבלה ההחלטה לצאת ולתור את הארץ עם #אוטובוס_הבריחה. המטרה הייתה ליצור מפגשים ישירים עם הקהילה ויצירת חיבור הדוק עם כולם במקומות מגוונים, הן במרכז והן מחוצה לו. כך בין היתר הוחלט במהלך פיתוח הפרויקט להנגישו לבעלי מוגבלויות ואף נקבעו יעדי ההגעה במגוון ערים בפריפריה ובמרכז.

במקביל לבניית #אוטובוס_הבריחה התחלנו בתהליך של תיאומים לוגיסטיים עם מגוון רשויות וגיבוש הקמפיין און-ליין. קמפיין הטיזרים הפנה לאתר ייעודי בו הקהל התבקש להשתמש בכלים של Google כמבחן שבעקבותיו ניתן להיכנס לאתר הרשמה. המהלך עורר סקרנות גדולה וחשף בשלב מאוד מוקדם את מגוון הכלים של החברה, עוד בטרם הושק הפרויקט.

התוצאה הייתה שימוש בכלים של Google בצורה נרחבת וחווייתית עם ערך מוסף מאד משמעותי: ציבור שלם שהתאמן לקראת התור שלו ב#אוטובוס_הבריחה. כיומיים אחרי פתיחת ההרשמה נרשמו כבר עשרות אלפי אנשים לכל הערים, היענות עצומה ומעוררת גאווה.

החוויה הבולטת בפרויקט הייתה הסיפוק של המשתתפים שבהתמודדות עם האתגרים שציפו להם באוטובוס הבריחה, ופתרון החידות באמצעות אפליקציות Google סוכמה ככיפית, משחררת ומלאת ערך מוסף. זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט כזה.

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

עוד מהבלוג...

Master origan (12)
בדיוק כמו שמותגים מקדישים תשומת לב להיבטים סביבתיים וחינוכיים בעשייה שלהם ככה ראוי לקחת אחריות על התנהגות המותג בתחומי תרבות, עיצוב ותוכן.
קונספט אירוע
קונספט אירוע זה אחד המונחים הרחבים והמבלבלים בתחום של שיווק חווייתי, ואפשר למצוא אותו גם בענפים אחרים, כמו קריאייטיב, אירועים, עיצוב גרפי, כתיבה, הפקות תוכן, ועוד. קונספט זה הקשר הרעיוני שבין עיצוב, מסר וקהל. קונספט הוא הרעיון עליו תתבסס פעילות שיווק וצורת התקשורת שלו לקהל היעד.
לוקיישנים לאירוע בתקופה הקורונה
איתור לוקיישנים לאירוע בתקופת הקורונה, זוהי משימה לא פשוטה כלל. אך עם האתגר מגיעות הזדמנויות נהדרות לחשוב מחוץ לקופסא אך בתוך כללי בטיחות הבריאות של כולם. יצאנו לסיעור מוחות ואיתור לוקיישנים מצפון לדרום, כדי להביא לכם את חמשת הגדולים.
קינוחים טל שפיגל
אירועי קולינריה ושיווק, הם מקור להנאה ויצירתיות. אתם בוודאי זוכרים את המנה הכי טובה שאכלתם, מה זה היה? איפה? וכמובן עם מי חלקתם את הרגע ! כי חוויות גסטרונומיות מרגשות אותנו, נצרבות ו"מצולחתות" בתודעה שלנו. איכות חומרי הגלם, שיטות הבישול, הכלים וצורת ההגשה הם אמצעים מדהימים ליצירה וביטוי עצמי. החוויה הזו מקבלת עומק נוסף באירועים קולינריים שהם דרך מרתקת וכיפית להתגבש לקהילה, לחדש ולרגש.

רגע לפני השיגור

ענה/י על כמה שאלות