קונספט אירוע

הכל על ההבדל בין קונספט אירוע לתמה

קונספט אירוע זה אחד המונחים הרחבים והמבלבלים בתחום של שיווק חווייתי, ואפשר למצוא אותו גם בענפים אחרים, כמו קריאייטיב, אירועים, עיצוב גרפי, כתיבה, הפקות תוכן, ועוד. קונספט זה הקשר הרעיוני שבין עיצוב, מסר וקהל. קונספט הוא הרעיון עליו תתבסס פעילות שיווק וצורת התקשורת שלו לקהל היעד.

אז מה ההבדל בין קונספט אירוע לתמה? תמה, או "נושא", היא מעטפת חזותית שמאחדת יישומים שונים בפרויקט. לדוגמה: באירוע בנושא "גיבורי על" או "קיץ טרופי" מאוד קל להתחבר ויזואלית, הנושאים האלו מוכרים והמוח שלנו מעלה אלפי דימויים אסוציאטיביים, מה שמקל על הזיהוי וההתמצאות. מאד קל להשתמש בנראות הזו אבל מצד שני, נוצרת תחושה של גנריות והתוצאה היא ניתוק הנראות הסופית מהמסרים של המותג ופספוס קהל היעד שלכם.

כשאין קונספט ומסתפקים בתמה, "משטחים" ומצמצמים את התוצרים לחוויה ויזואלית בלבד. מצב כזה משאיר בחוץ קשת חושית רחבה ועולמות תוכן אסטרטגיים עשירים להטמעה ייחודית, מעמיקה וארוכת טווח של המסרים בקרב קהל היעד שלכם.

איך בכל זאת מחברים פעילות שיווק חווייתית עם ערכי המותג?
למה דווקא נבחר הכיוון הזה ולא אחר? איפה החברה באה לידי ביטוי? מה זה מספר על המותג שלי? השאלות האלו והרבה נוספות יובילו לפיצוח קונספט משמעותי שעובד בצורה שורשית וארוכת טווח. תהליך בנייה קונספט הוא מורכב ודורש מחקר והבנה של דנ"א המותג.

מסיבת גיבורי על
מסיבת גיבורי על זהו נושא נפלא אבל איך הוא מקדם את המותג שלך

רגע, בואו ניקח מקרה בוחן לדוגמא

בגיבוש הקונספט לאירוע "ועידת האדריכלים השנתית" הצענו מתודולוגיה ברורה של מחקר פנימי וחיצוני. בנוסף, אספנו נתונים, בנינו ראיונות עם אורחים ולקוחות. בדקנו פעילויות בתחום, חקרנו טרנדים בעולמות הקשורים ללייף סטייל, אדריכלות, עיצוב פנים וסטיילינג. ניתחנו פעילות של מתחרים, אפיינו את פלח השוק שהפעילות פונה אליה וחילצנו ESP (emotional selling point) שהיא בעצם שורת הבידול המשמעותית לעבודה.
 

קונספט איכותי נושא את ערכי המותג שלכם,
מסר מבדל ומחבר את הקהילה שלכם בצורה ערכית

'עיצוב שמשאיר חותם אישי'

אדריכלים ויוצרים מונעים מ"אני מאמין", רצון להשאיר חותם ובולטות אידיאולוגית והמסרים של פורום העיצוב התיישבו על ערכים אלו בצורה מלאה. בתהליך פיתוח הקונספט הבנו שהנושא יקבל ביטוי לא רק בשם הועידה leave your mark ובתקשורת החזותית, אלא גם בליין-אפ בימתי. בחרנו את עידו גרינברג ("משפט אחד ביום") להנחות את האירוע עם פרשנות נוספת, תוכן וחיבור בין המסרים של הוועידה לסיפורו האישי. החיבור הזה הוסיף עומק לנושאים של הועידה והעמיק את הקונספט בצורה חווייתית ומרגשת. זוהי כמובן דוגמא אחת הממחישה את ההבדל בין קונספט אירוע לתמה.

עידו גרינברג מנחה אירוע
עידו גרינברג, מנחה את ועידת האדריכלים כאשר הנושא שלה הוא LEAVE YOUR MARK

חידוד מסרים, עבודה עם ערכי המותג ושילוב תוכן מוקפד הופכים אירוע קונספט לכלי שיווקי פנים וחוץ ארגוני חד ומדויק. קונספט איכותי נושא את ערכי המותג שלכם. מסר מבדל מחבר את הקהילה שלכם בצורה ערכית וארוכת טווח. הדבר נכון גם במקרה של אירועים פנים-ארגוניים, שהם תמיד חלק ממהלך של מיתוג מעסיקים. קונספט מהודק מחבר את הצוות למקום הערכי והחיוני שלהם בארגון והופך אותם לשגרירים.

התפקיד שלנו ושלכם הוא להאיר וליצור את החיבור האנושי למותג ולערכים במהלך כל השנה. אז בפעם הבאה שאתם ניגשים להפקת אירוע חברה, כנס או ועידה, הקדישו לזה מחשבה ותוכלו לחזק את המותג שלכם ולהפיק ערך משמעותי יותר עבור הלקוחות או העובדים.מוזמנים לראות את עוד קצת פרטים על הפרוייקט הנהדר הזה!

מוזמנים לראות את עוד קצת פרטים על הפרוייקט הנהדר הזה!

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

עוד מהבלוג...

Master origan (12)
בדיוק כמו שמותגים מקדישים תשומת לב להיבטים סביבתיים וחינוכיים בעשייה שלהם ככה ראוי לקחת אחריות על התנהגות המותג בתחומי תרבות, עיצוב ותוכן.
לוקיישנים לאירוע בתקופה הקורונה
איתור לוקיישנים לאירוע בתקופת הקורונה, זוהי משימה לא פשוטה כלל. אך עם האתגר מגיעות הזדמנויות נהדרות לחשוב מחוץ לקופסא אך בתוך כללי בטיחות הבריאות של כולם. יצאנו לסיעור מוחות ואיתור לוקיישנים מצפון לדרום, כדי להביא לכם את חמשת הגדולים.
קינוחים טל שפיגל
אירועי קולינריה ושיווק, הם מקור להנאה ויצירתיות. אתם בוודאי זוכרים את המנה הכי טובה שאכלתם, מה זה היה? איפה? וכמובן עם מי חלקתם את הרגע ! כי חוויות גסטרונומיות מרגשות אותנו, נצרבות ו"מצולחתות" בתודעה שלנו. איכות חומרי הגלם, שיטות הבישול, הכלים וצורת ההגשה הם אמצעים מדהימים ליצירה וביטוי עצמי. החוויה הזו מקבלת עומק נוסף באירועים קולינריים שהם דרך מרתקת וכיפית להתגבש לקהילה, לחדש ולרגש.
הפקת אירוע או ועידה
קרה לכן שעמדתן פעם בסיור ספקים ולא הבנתם חצי מהמונחים? קורה לכולן 😊 יצא לכם לדבר עם ספק ולחשוב שהוא לא מכאן? גם זה קורה פה ושם.. לכן הכנו עבורכם מסמך שמרכז בצורה ברורה ופשוטה את עשרת מונחי חובה להפקת אירוע מעולה!

רגע לפני השיגור

ענה/י על כמה שאלות