אירועים אונליין לחברות

And…Action!

אוטוטו שנה לקורונה אבל נראה שחלק מהפורמטים כאן להישאר. אז רצינו לעשות לכם קצת סדר בבלאגן והכנו לכם סקירת אירועי אונליין לחברות וארגונים במיוחד לתקופה הזו, כדי שתוכלו להבין אילו אפשרויות קיימות אצלנו ומה הכי טוב עבורכם!

אירועי ZOOM

אם יש מישהו שלא מכיר את הממשק הוא כנראה היה בחוף קסום בזנזיבר בשנה האחרונה… אירוע ZOOM הוא כלי למפגש המונים אונליין, אשר מנעד המשתמשים שלו רחב. אנשי חינוך, ישיבות הנהלה, חברות וארגונים, כולם משתמשים בממשק של חברת ZOOM אשר תפס תאוצה מטורפת בשנה האחרונה. המטרה בעיקר, לשמור על קשר עם לקוחות, עובדים וספקים. איך עושים את זה? מחברים מצלמה, שולחים לינק לכל המשתתפים וקדימה לשידור.

הפקת אירוע זום
צילום: Gabriel Benois

יתרונות:

  • ממשק חינמי עד 100 משתמשים ו40 דקות לכל מפגש
  • פשוט, אינטואיטיבי ומותקן כמעט בכל מחשב
  • ניתן לשתף מסך עם המשתתפים
  • אפשר לשלוט ברקע של הדובר

חסרונות:

  • מוגבל בכמות משתתפים ובזמן (בפורמט החינמי)
  • לא ניתן לפצל מסך בין דובר לבין המצגת
  • קיימות בעיות סאונד בשיתוף סרטונים ומצגות
  • הרקעים נחמדים אך לא עובדים בצורה חלקה ופחות מתאימים עבור קהל מקצועי

בשורה התחתונה:

ZOOM בפורמט החינמי היא פלטפורמה טובה, דורשת פס צר יחסית עבור המשתמשים ונותנת מענה הולם למתחילים. נציין שקיימות מערכות מקבילות כמו Webex או Teams של מייקרוסופט, שיש להן יתרונות רבים מול הזום, אבל זה כבר לסקירה אחרת.

אירוע ZOOM מקצועי

אז אחרי כמה חוויות זום הבנו, שזה לא פשוט להחזיק את הצופים אתנו למשך זמן רב. הבעיה אצל כולנו. אנחנו חיים בעולם מהיר שבו פריימים בטלוויזיה מתחלפים כל 8-12 שניות וקליפים בMTV  כל 4 שניות או פחות. לכן, לשבת מול מסך במשך שעה או יותר, מול פריים אחד, זו משימה לא פשוטה. בנוסף, לא כולם נולדו "לעבור מסך" יש מרצים נהדרים שעומדים מדהים מול קהל, אבל ZOOM מאתגר אותם והם לא מקבלים את התוצאה הרצויה אל מול המפגשים הפרונטאליים שלהם. כדי לנסות ולגשר על הפער הזה, אנו חייבים לשדר את החוויה באופן הדומה יותר לתוכנית טלוויזיה.

אנחנו חיים בעולם מהיר שפריימים מתחלפים בו כל 8 שניות וקליפים בMTV כל 4 שניות. לכן, לשבת מול מסך במשך שעה מול פריים אחד, זו משימה לא פשוטה!

הרצאה מקצועית אונליין
צילום: Hodaya Toledano

שידור מקצועי בZOOM  מחולק לשניים. יש את הצופים בבית/בעבודה ויש את צוות השידור עם המרצים והדוברים. אירוע כזה מתבסס על הפלטפורמה של ZOOM אבל מושך את השידור לתוך מיקסר ניתוב בדומה לאולפן טלוויזיה. במיקסר נמצאות המצגות, הלוגואים השקופים, שידורי הלייב , סאונד המרצה, ההקלטות המוכנות ועוד. על הסט הזה אמון איש מקצוע המנצח על כל הכלים הללו ודואג לשלב אותם על פי ליין אפ ברור, בצורה מקצועית ומדויקת. הצופים מצדם מתחברים לזום באופן רגיל לגמרי וזה יתרון עצום.

צוות השידור מצטייד בשתי מצלמות מקצועיות או יותר המחוברות למיקסר הניתוב. הדובר מחובר למיקרופון ייעודי ואיכות הסאונד חלקה וצלולה. השימוש בשתי מצלמות הופך את השידור ליותר אנרגטי ומאפשר לצלם את הדובר או הפאנל משתי זוויות שונות. כמו כן, קל לדלג בין מצגת לפריים של הדובר ואף ניתן לשלב דובר בחלק מהמסך במקביל למצגת. בחלק מהמערכות ניתן להגדיר חלק מהאנשים שיושבים בבית כדוברים ולהציג אותם על המסך המפוצל כפאנל מקצועי.

בשימוש במערכת כזו כמובן ניתן לשתף וידאו ומצגות בצורה חלקה ללא בעיות סאונד או קיטועים שקורים בעבודה במערכת ZOOM הפשוטה.

את החוויה הזאת ניתן לשדרג עוד יותר ע"י מיתוגים מודפסים ברקע של הדוברים או שימוש בגרין סקרין עליו נוכל להקרין כל רקע קבוע או דינמי, בהתאמה אישית עבורכם. רקע ממותג משמש להעברת מסרים ולחיזוק המותג ומקנה מראה הרבה יותר מקצועי מרקעים ב ZOOM

שידור מקצועי בזום
צילום: Sam McGhee

מה עוד?

ניתן לשתף עד 1000 צופים ללא הגבלת זמן! והכי חשוב, כל החומרים מוקלטים ונמסרים לכם בסיום האירוע, כך שתוכלו להמשיך ולהשתמש בהם ברשתות החברתיות ולהגדיל את החשיפה גם בתום האירוע עצמו.

מומלץ לשדרג את התאורה של הדוברים ולהוסיף מולם מסך עם קהל המתחברים בZOOM  כדי שיוכלו גם לחוות את הצופים וגם ליצור איתם אינטראקציה. הדוברים יוכלו לראות את התגובות ולהגיב לשאלות.

לארגונים שמבקשים לשתף בלייב את השידור אל דף הפייסבוק שלהם ניתן לעשות זאת בעזרת טכנולוגיית bonding  אשר מייצרת רשת יציבה ללא צורך בתמיכה של סיב אופטי והתוצאה סופר איכותית.

בשורה התחתונה:

שידור מקצועי הוא שדרוג משמעותי לשידור הרגיל בזום, שליטה מעולה במעבר ושידור המצגות, קל יותר להחזיק את הקהל לאורך זמן. אפשר לצלם מכל מקום שתבחרו, מלוקיישן מגניב או ממשרדי החברה ואתם כמותג נראים מקצועיים ביחס עלות תועלת מעולה!

אירועים היברידיים  לקחת את הטוב מכל העולמות

אירוע היברידי זה אירוע ZOOM מקצועי המשלב קהל מצומצם או רחב (בהתאם להנחיות). למרות האיכויות הרבות של שידור זום מקצועי, אנו מבקשים בעזרת אירוע היברידי לתת מענה למפגש הבלתי אמצעי אשר חסר לכולנו. חברות וארגונים שפנו אלינו, דיברו על הקושי להחזיק את הקהל לאורך זמן וגם על הגעגוע למפגש הפיזי. הרצון לדבר עם אנשים, לראות אותם מחייכים, ללמוד משהו יחד ולהתקשקש על כוס קפה ועוגה.

להיברידיות יתרון נוסף עבור המרצים והדוברים, הם חוזרים לפרוח. ההתרגשות של האנשים שאוהבים לעמוד על הבמה מורגשת וזה משפיע על האנרגיות של השידור כולו. בשורה התחתונה, הצופים מרחוק מרגישים את השינוי הזה ומצליחים להישאר יותר זמן מול המסך.

כמובן ,שאירוע היברידי זו הזדמנות לארח ולפנק את המוזמנים באוכל טוב ומוזיקה נעימה ולייצר אווירה תואמת לערכי המותג. מבחינת מזון ומשקאות, חברות הקייטרינג עשו התאמות לתקופת הקורונה ומגישות אריזות אישיות וכריכים בהכנה סטרילית.

בשורה התחתונה:

אירוע היברידי זו דרך מעולה להנות משני העולמות. מצד אחד, להכניס אנרגיה ועניין בשידור בשילוב מפגשים בלתי אמצעיים עם לקוחות. מצד שני, להפיץ את הבשורה, תכנים ומסרים גם לקהל שאינו יכול להגיע פיזית עקב תקנות הקורונה. גם פה, ניתן להקים את נקודת השידור בכל מקום שתבחרו!

שידור מאולפן טלוויזיה

קטגוריה נוספת היא שימוש באולפני טלוויזיה. קיימות אפשרויות רבות בשוק, אבל ברמה הרעיונית המוצר די דומה. מדובר בסט צילום מקצועי (לא גרין סקרין) אשר עומד לרשותכם עם ריהוט , מסכי לד אחוריים, עליהם ניתן לשדר את המעטפת הגראפית אותה עיצבנו עבורכם לאירוע. ישנה אפשרות לשדר ברקע את הצופים מהזום, או חומרים משתנים על פי החלטת הלקוח. באולפן יהיו לפחות 3 מצלמות, מתוכן 2 סטאטיות ועוד מצלמה דינאמית. במאי המצלמות ינתב את המעברים בין המצלמות בהתאם למתרחש על הבמה והצופה יקבל חווית צפייה טלוויזיונית, דינאמית ומקצועית. כמובן שהתכנים חייבים להיות מהודקים, הדוברים צריכים להיות מתורגלים וחייבת להתקיים חזרה גנרלית לפני השידור. כמו כן, חשוב לבחור מנחה שיודע להחזיק את המסך ולנהל את המשתתפים בצורה שיוצרת עניין עבור הצופים.

צילום: Xavier Xanders

בתוך הקטגוריה הזו קיימת גם פלטפורמה של אולפן וירטואלי, שזו בעצם גרסה מתקדמת של גרין סקרין. זה נראה מקצועי והעלויות הרבה יותר נגישות אבל התוצאה המתקבלת אינה דומה לאירוע טלוויזיוני.

אירועי אונליין מקצועיים הם הפקה לכל דבר ועניין. הם דורשים תכנון קפדני וניהול נכון ומדויק של כל הגורמים. בכתבה זו הצגנו מגוון רחב של אפשרויות לאירועי אונליין, עם מנעד רחב של פתרונות בתקציבים שונים. אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע!

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

עוד מהבלוג...

Nespresso-Vertuo-open-(8)
מאז שהגיחה לעולמינו המצלמה הקדמית לטלפון שלנו, פצחה לחיינו תרבות "הסלפי". גם המתנגדים הגדולים ל"תרבות" הזו לא יכולים, שלא להשתמש מידיי פעם במצלמה הזו. השועלים הוותיקים, אנשי השיווק ומובילי דעת קהל, יודעים לסרוק את השטח ולחפש את הרקע הנכון והמתאים להצטלם עליו. אז איך אנחנו יכולים לעזור לאורחים שלנו להנות ועל הדרך לשווק גם המותג שלנו? ספויילר, בעזרת קיר צילום לאירועים וארגונים ככלי לשיווק חוויתי . כל התשובות בסקירה שהכנו!
Master origan (12)
בדיוק כמו שמותגים מקדישים תשומת לב להיבטים סביבתיים וחינוכיים בעשייה שלהם ככה ראוי לקחת אחריות על התנהגות המותג בתחומי תרבות, עיצוב ותוכן.
קונספט אירוע
קונספט אירוע זה אחד המונחים הרחבים והמבלבלים בתחום של שיווק חווייתי, ואפשר למצוא אותו גם בענפים אחרים, כמו קריאייטיב, אירועים, עיצוב גרפי, כתיבה, הפקות תוכן, ועוד. קונספט זה הקשר הרעיוני שבין עיצוב, מסר וקהל. קונספט הוא הרעיון עליו תתבסס פעילות שיווק וצורת התקשורת שלו לקהל היעד.
לוקיישנים לאירוע בתקופה הקורונה
איתור לוקיישנים לאירוע בתקופת הקורונה, זוהי משימה לא פשוטה כלל. אך עם האתגר מגיעות הזדמנויות נהדרות לחשוב מחוץ לקופסא אך בתוך כללי בטיחות הבריאות של כולם. יצאנו לסיעור מוחות ואיתור לוקיישנים מצפון לדרום, כדי להביא לכם את חמשת הגדולים.

רגע לפני השיגור

ענה/י על כמה שאלות